אודות קרב מגע

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp

בס"ד

בשנים האחרונות גברה המודעות לחשיבותן הרבה של אומנויות לחימה. אומנות הלחימה מפתחת את הגוף, מגבירה ביטחון עצמי, מחזקת את הקשר של האדם עם גופו ומחזקת כוחות נפש שמשרתים את האדם בכל תחומי חייו.

בנוסף, מחקרים מראים כי התאמנות של ילדים באומנות לחימה שיפרה את יכולת הארגון והריכוז שלהם, והביאה לשיפור ביכולות לימודיות.

מחקרים נוספים מוכיחים שלימוד קרב מגע הוא הפעילות הגופנית הטובה ביותר.לעומת פעילות גופנית אחרת. לדוג' ריצה. כיון שהגוף עובד באופו אוטומטי ולכן המח לא מתפתח. בקרב מגע הראש חייב כל הזמן להמשיך לעבוד ולהיות עירני ולכן תמיד ממשיך לחשוב, להתרכז ולהתפתח.

קרב מגע היא שיטה המתאימה עצמה למציאות החיים היומיומית וכן לסכנות הצפויות בה. אין ספק שרכישת ארגז כלים מתאים להגנה עצמית עשויה להוות גורם מכריע בהתמודדות עם סיטואציות לא צפויות, ומעבר להנאה שבלמידה גם לשפר את תחושת הביטחון העצמי והמסוגלות העצמית.

קרב מגע מתאים במיוחד לאנשים שיושבים שעות רבות במהלך היום יושבים לדוגמה בחורי ישיבה אנשי עסקים וכדומה, הם זקוקים להתרעננות ואף לאמץ את גופם על מנת לשמור על אורח חיים בריא באופן מאוזן בגוף ובנפש.

קצת היסטוריה על הקרב מגע

הכל התחיל מיהודי ששמו איימי ליכטנפלד , הוא היה מתאגרף ומתאבק מקצועי, שהתגורר בצ'קסלובקיה בשנות השלושים. הוא הושפע בעיקר מאביו שהיה בלש בכיר ומדריך הגנה עצמית בכח המשטרתי.

איימי לימד לראשונה טכניקות לחימה ללא נשק על פי השקפת עולמו, בברטיסלאבה לקבוצות יהודיות במטרה להגן על הקהילה מפני התקפות פשיסטיות של בריונים מקומיים.

בשלב מאוחר יותר של חייו שירת איימי בצבא הבריטי שם למד טכניקות לחימה עם רובה מכודן (עם כידון) וטכניקות לחימה נוספות ללא נשק שהיו נהוגות שם.

כאשר הגיע איימי לישוב היהודי בארץ (טרם קום המדינה) התחיל ללמד את שיטת הלחימה ללא נשק, "בהגנה", שהיתה ידועה אז בשם קפא"פ – קרב פנים אל פנים והתבססה בעיקר על שיטות לחימה עם מקל איגרוף מערבי וג'ו ג'וטסו.

לאחר הקמתו של צה"ל, מונה איימי למדריך כושר גופני ראשי של צה"ל.
כיום משמש הקרב מגע ברחבי העולם בין הייתר יחידות מיוחדות, משטרה, צבא, חברות אבטחה, ועוד.. ונודעת כשיטת לחימה להגנה עצמית היעילה ביותר.

משה קוניקוב

משה קוניקוב

אימוני קרב מגע ברמה גבוהה. סדנאות, קורסים, סמינרים, מתאים למוסדות חינוך, לכיתות כוננות, חברות אבטחה, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *